La pas prin lumea largă

Prima dată am fost în Elveția. Frumoasă țară, dar mai ales tare curată. O săptămână am tot umblat și când ne-am întors acasă eram ca scoși din cutie, în prima zi. Zici că n-am fi bătut atâta drum fără să dăm de vreo cremă de ghete.

Am vizitat Berna, Geneva și Neuchatel. La Berna, ne-am plimbat mult pe sub arcadele stradale și am poposit din când în când să mai căscăm ochii la una-alta, de exemplu la casa lui Einstein sau la turnul cu ceas, unde așteptau o mulțime de turiști să se dea ora exactă. Geneva nu prea ne-a plăcut, poate pentru că am ajuns acolo într-o zi cu ploaie, așa că am văzut-o mai mult de sub umbrelă. Clădirile erau cam gri, mohorâte și austere. Dacă nu te uitai bine pe tăblițele de la intrare, n-ai fi zis că sunt sedii de bănci. Nici jetul cu apă nu ni s-a părut prea impresionant, ca să fim sinceri. La Neuchatel, ne-am dus pe urmele lui Balzac, care a ajuns aici în căutarea unei poloneze de care se îndrăgostise. Frumos oraș, Neuchatelul. Am făcut lungi plimbări pe malul lacului, am admirat vechile clădiri, parcă sculptate în unt, vorba lui Dumas și am mai poposit, uneori, la un pahar de vorbă cu prietenii. Un singur regret avem – n-am văzut păpușile Jaquet Droz – a trebuit să rămânem acasă, cică la muzeu nu se cade să te încalți cu pantofi sport. Sanchi, unii poartă încălțăminte sport și la teatru, așa că muzeul ce are? Dar, MissD ne-a lăsat la hotel, cică să ne odihnim, că a doua zi trebuia să plecăm într-o croazieră pe lac. De plecat, am plecat, dar n-a fost prea interesant. Am stat cam mult, după gustul nostru. Singurele momente mai dinamice au fost când am fugit după elevii care se ascundeau, fiindcă n-aveau chef să dea interviu reporterilor de la un post de radio local care erau cu noi pe vas. Greu cu franceza asta :).

Apoi am zburat la Istanbul. A fost frumos, nu putem zice, dar o cultură total diferită de ce am cunoscut până atunci. Acolo, pantofii sport de bărbați trec întotdeauna înainte, ca și cum pantofii cu toc sau încălțămintea sport de damă ar fi cumva invizibilă. Unde mai pui, că, la întoarcere, am avut ceva emoții pe aeroportul Ataturk – avusese loc un incident cu un avion, așa că am decolat cu o întârziere de vreo 6 ore.

În Belgia, i-am făcut o vizită lui Manneken Pis, iar în Spania, am vizitat o livadă de măslini și o fabrică de ulei de măsline.

Vara, luăm vacanță, dar nu una așa cum ne-am dori, fiindcă rămânem închiși în cutie și nu vedem lumina soarelui până toamna. Nu fiindcă MissD nu și-ar vedea de plimbările ei, ci fiindcă încalță, de obicei, o pereche de teniși colorați. Cică e prea cald, ca să ne scoată în lume.

14720517_1451960068166705_6782742496398459673_n

Când a ajuns în Lisabona, a regretat că ne-a lăsat acasă, fiindcă pe calcada portuguesa e bine să ai încălțăminte comodă. Dar a murit și capra vecinilor tenișilor, că au rămas și ei acasă și au plecat în călătorie doar sandalele roșii. Ce să faci? Greu cu restricțiile de greutate la bagaje, atunci când zbori cu avionul.

Toamna, când începe școala, străzile sunt invadate de sneakers, unii mai grăbiți, alții mai leneși, dar toți nerăbdători să audă poveștile din vacanță. Câteodată mergem și noi la școală, când e de ieșit în aer liber și ne bucurăm să fim înconjurați de pantofi tineri și veseli. MissD se transformă atunci în Dira și mai dă câteodată în mintea copiilor.

Ia uite ce parada pantofilor s-au apucat să facă ieri :).

Da’ să nu afle că am zis că mai dă în mintea copiilor, că ne-am ras de la următoarea plimbare prin lume :). Și e tocmai la Amsterdam, așa că nu vrem s-o ratăm.

Oare care pereche din film suntem noi? Primul cititor care ghicește primește o surpriză din partea noastră :). Și nu uita … Amsterdam scrie pe noi!!!