City-break la Budapesta

Am plecat către Budapesta pe autostrada care leagă capitala Ungariei de Arad și am ajuns în ceva mai mult de trei ore.

Am lăsat mașina la parcarea 0-24 de lângă Operă, fiindcă era cea mai apropiată de hotel, apoi am plecat spre hotel ca să ne cazăm.

Opera

Bulevardul Andrassy

Drumul spre hotel era pe Bulevardul Andrassy, o arteră importantă, cu magazine, cafenele, terase și mulți turiști. O stradă pe care Burberry și Louis Vuitton conviețuiesc armonios cu Pig Shoes.

Marele magazin Paris
Magazin de încălțăminte

Hotelul pe care l-am ales este situat la ultimele trei etaje ale unei clădiri de apartamente cu o curte interioară plină de verdeață.

Curtea interioară a hotelului

După ce am terminat formalitățile de check-in, am plecat să vizităm orașul.

Hop-on Hop-off

Am cumpărat bilete pentru Hop-on Hop-off, fiindcă ni s-a părut cea mai comodă variantă de a vizita un mare oraș, super aglomerat de turiști. Sunt mai multe companii, Noi am optat pentru Girafă. În schimbul a 22 de euro, am beneficiat de tur de oraș pe două linii, roșie și galbenă, croazieră pe Dunăre și tur de noapte cu autobuzul. E foarte convenabil, fiindcă poți să urci și să cobori, de câte ori vrei, la orice stație dorești, timp de 48 de ore. Sunt și tichete pentru 24 de ore.

Unii cu autobuzul
Alții cu limuzina

Castelul din Buda

Prima dată am vizitat districtul Castel, în Buda, sus pe deal. Până la Biserica Matyas am făcut o plimbare pe străduța plină de case pitorești, cu magazine de suveniruri la parter.

Budapesta
Casa cu ferestre „ochi de pisică”

La capătul străduței, ne-a apărut în față splendida Biserică Matyas sau Biserica Încoronării. I se spune așa deoarece era locul unde se încoronau regii Ungariei. Aici a fost încoronat și s-a căsătorit de două ori și Matei Corvin. Biserica a fost realizată în stil gotic târziu, în a doua jumătate a secolului al XIV-lea, pe locul unei biserici construită pentru prima dată de către regele Ștefan cel Sfânt în anul 1015, biserică distrusă în urma invaziei mongolilor din anul 1241.

Biserica Matyas

Budapesta

În spatele bisericii, se găsește una dintre bijuteriile arhitectonice ale capitalei Ungariei, Bastionul Pescarilor. Este denumit după breasla pescarilor care apăra această porțiune a zidurilor orașului în Evul Mediu.

Bastionul Pescarilor

Ne-am plimbat pe terasa în stil neogotic și neoromanic, cu multe scări și alei pietonale.

Budapesta

De sus, am admirat superba panoramă a Budapestei, cu Parlamentul Ungariei chiar peste drum Dunăre.

Parlamentul

Era extrem de cald (cod roșu de caniculă) așa că toată lumea era toropită de căldură. Chiar și artiștii plastici.

Siesta

Tot la Bastionul Pescarilor se găsește și Muzeul Marțipanului, de fapt două încăperi în cadrul cofetăriei, unde poți admira diverse obiecte create din marțipan. Unele sunt foarte reușite:

Altele mai puțin:

Împărăteasa Sissi

Sus la Citadelă

După ce am vizitat muzeul, hop-on în autobuz, până la Citadelă. Aici, o altă panoramă asupra orașului, cu Dunărea și frumoasele sale poduri la picioarele noastre. Și o nouă ședință foto.

Budapesta

Am coborât apoi spre Dunăre, ca să luăm vaporașul pentru croazieră.

Tuk-tuk budapestan

Croazieră pe Dunăre

La docul 8A era acostată o bărcuță, în care ne-am înghesuit câteva zeci de persoane. După un timp, am decis că e prea cald ca să rămânem la bord și am vrut să coborâm. Atunci ni s-a spus că, dacă mai așteptăm puțin, va veni o ambarcațiune mai mare. Se pare că și aici trebuie să ai puțin noroc ca să găsești vaporașul potrivit. Așteptarea a meritat, fiindcă ce am văzut în următoarea oră ne-a făcut să uităm de toate inconvenientele. Din când în când, ne mai bătea soarele în cap, ca să ne strice cheful.

Pe ambele maluri ale Dunării, pe sub ochii noștri au trecut rând pe rând superbe construcții: Castelul, Bastionul Pescarilor, Citadela (pe care le vedeam acum de jos), biserici vechi, clădiri rezidențiale mai noi, hoteluri celebre și bineînțeles, la piece de resistance, Parlamentul Ungariei.

Vaci Utca

După croazieră, ne-am plimbat pe Vaci Utca, celebra stradă pietonală, plină de magazine, cafenele, terase și clădiri frumoase.

Felinar pe Vaczi Utca

Centru comercial

Când am ajuns în piața unde se organizează Târgul de Crăciun, ne-am dat seama că e timpul să mâncăm ceva, așa că am început să studiem din mers ofertele restaurantelor. Asta-mi place foarte mult, că poți vedea oferta afară, nu după ce te-ai așezat și constați că nu-ți place nimic din meniu. De exemplu, prețurile. Am ales o terasă unde am mâncat foaarte bine și foaaarte mult (nu e o greșeală de tastare :)). Porțiile au fost uriașe. Terasa respectivă se pare că este vizitată și de VIP-uri, de exemplu de Nicolas Cage, pe care l-am văzut într-o poză de la „panoul de onoare”.

Chicken wrap
Salată de somon
Șnițel vienez

Budapesta by night

După cină, a venit timpul pentru turul de noapte. Tot pe Vaci Utca, ne-am îndreptat spre locul de unde trebuia să luăm autobuzul.

Parlamentul

Am ajuns la hotel, frânți de oboseală și aproape răpuși de căldură.

Piața Eroilor

A doua zi, tot cu Hop-on Hop-off, ne-am îndreptat spre Piața Eroilor.

Castelul Hunyadi

Am văzut copia Castelului Huniazilor, clădire aflată în apropierea pieței, unde se găsește Muzeul Agriculturii.

O atmosferă de vacanță, mulți turiști și câțiva muzicanți care asigurau entertainment-ul.

Capela
Muzică scoțiană?
Muzică tradițională maghiară

De fapt muzeul este într-o altă clădire construită în curtea castelului.

Zoo

Următoarea noastră destinație: Grădina Zoologică. Foarte frumos amenajată și se întinde pe o suprafață foarte mare. Ai nevoie de timp și de o temperatură mai bună ca s-o poți vedea în întregime. Din cauza căldurii, noi n-am putut să vizităm decât o mică parte. Animalele erau și ele doborâte de căldură, cele mai multe stăteau ascunse iar tigrii se urcaseră cu labele pe pereți. Girafele ce erau mai active.

Tigrul s-a urcat pe pereți de căldură
Budapesta
Ursulețul koala face vizita medicală

După Zoo, am fi vrut să vizităm și muzeele aflate în Piața Eroilor, mai ales Muzeul de Arte Frumoase, dar, din cauza căldurii, am fost nevoiți s-o lăsăm pe altădată.

Ne-am întors acasă și bine am făcut, fiindcă a doua zi autostrada Arad – Nădlac a fost devastată de furtună.

I’ll be back one day fiindcă mai am multe de făcut:

1. Să urc la cetate cu funicularul
  2. Să mă dau cu roata
  3. Să intru în Biserica Matyas
  4. Să petrec o zi la Băile Szechenyi
  5. Să fac o croazieră de noapte
  6. Să mă duc pe insula Margareta
  7. Să mă bălăcesc în bazinele de la Hotel Gellert
  8. Să beau o cafea la cafeneaua New York.

Noroc că Budapesta nu e prea departe.

Sfat:

Fă-ți rezervare la cazare pe Internet, cu cât mai repede, cu atât mai bine. Nu te limita la booking.com, dacă găsești ceva ce-ți place, caută hotelul respectiv și pe agoda.com. De multe ori au oferte mai bune.